مصاحبه آرشیو خبر ها
به حضور سوارز در فوتبال ایتالیا مشكوك هستم!

به حضور سوارز در فوتبال ایتالیا مشكوك هستم!

 

وقتی مدیر یكی از آژانس‌های خبری معتبر در ایتالیا هنوز از پیوستن لوئیس سوارز به یوونتوس ناامید نشده و در شرایطی كه آندره‌ا پیرلو نیز در نشست خبری پیش از بازی مقابل سمپدوریا احتمال یوونتوسی شدن مهاجم اروگوئه‌ای بارسا را كاملاً منتفی نمی‌داند، شاید بتوان همچنان دوئل ژكو - سوارز بر سر رسیدن به بانوی‌پیر را تمام شده ندانست. ویتوریو اورجا مدیر خبرگزاری LaPresse در گفتگويي كوتاه با ما البته مهاجم بوسنیایی جالوروسی را انتخابی فوق‌العاده برای یووه دانسته اما در عین‌حال تصريح كرده كه داستان ماجراجویی سوارز در ایتالیا را نیز با وسواس رصد می‌كند. صحبت‌های جالب‌توجه او در مورد این موضوع و البته شرایط یوونتوس و سرمربی جدیدش را بخوانيد.

 

 

بالاخره فصل جدید سری A شروع شد؛ اگر بخواهیم بدون جانبداری عملكرد مدعیان فوتبال ایتالیا در بازار نقل و انتقالات را ارزیابی كنیم، نمره قبولی از آن كدام تیم است؟

 

یوونتوس قطعاً با هدف فتح دهمین اسكودتو وارد رقابت‌ها خواهد شد. اما این هدف‌گذاری در شرایطی است كه برتری سال‌های اخیر این تیم نسبت به اینتر و سایر رقبا به طرز محسوسی كاهش یافته است. هنوز تا پایان فصل نقل و انتقالات زمان مانده و ارزیابی دقیق پس از بسته شدن پنجره تابستانی منطقی و قابل‌تحلیل است. نراتزوری از نظر فنی یكی از بالاترین سطوح را در میان سایر مدعیان در اختیار دارد؛ كونته امسال ثمره تلاش‌های اثرگذارش در فصل گذشته را برداشت خواهد كرد. در مقابل یووه نیز از حیث فنی قدرتمند است اما از آنجا كه فصل را مجدداً با یك مربی جدید آغاز خواهد كرد ممكن است شاهد تلاطماتی در طول فصل باشد.

 

پس به نظر شما همه چیز به عامل ناشناخته‌ (آندره‌ا پیرلو) بستگی دارد؟

 

بله. ما هنوز نمی‌دانیم پیرلو چقدر مربی توانمندی است و تیم تحت هدایت او در زمین چه عملكردی ارائه می‌دهد. آنها باید همه چیز را از نو بنا كنند و این یك قمار است؛ ریسكی كه البته از نوع حساب‌شده‌ است. پیرلو در نیمكت یوونتوس البته تنها نیست و ایگور تودور و روبرتو بارونیو انتخاب‌های خوبی بودند كه با همكاری باشگاه او را همراهی خواهند كرد. البته انتخاب شجاعانه رئیس آنیلی قابل تقدیر است همانطور كه انتخاب مائوریتسیو ساری به عنوان سرمربی در فصل گذشته انتقادبرانگیز است.

 

سخت‌ترین بخش كاری پیرلو در سمت جدیدش چیست؟

 

پیرلو پیش از هر چیز دیگر باید خودش را به عنوان یك مربی به همه اثبات كند. او باید از پوسته‌هایی همچون «ستاره سابق ایتالیا»، «هم‌تیمی سابق» یا «رقیب قدیمی» عبور كند و خود را تمام و كمال به عنوان یك مربی به دنیای فوتبال بازمعرفی كند.

 

به نظر می‌رسد ژكو یك قدم دیگر با یووه فاصله دارد.

 

این مهاجم بوسنیایی از نظر فنی فوق‌العاده است. تنها ایرادی كه می‌توان به خرید او گرفت به سن او مربوط است. البته این را نیز به شما بگویم كه برای من یوونتوسی شدن ژكو هنوز محرز نشده؛ پرونده انتقال احتمالی سوارز به یووه همچنان باز است. حضور او در فوتبال ایتالیا همچنان یكی از مرموزانه‌ترین موردهای ترانسفرینگ تابستانی است.

 

یعنی فكر می‌كنید فرضیه پیوستن سوارز به یوونتوس همچنان امكان‌پذیر است؟

 

وقتی این بازیكن اروگوئه‌ای برای شركت در آزمون زبان به پروجا می‌آید نمی‌توان با قاطعیت همه چیز را نفی كرد؛ حتماً نكته‌ای در پسِ این آمدن وجود دارد. حالا می‌خواهد یوونتوس باشد یا هر تیم دیگری در ایتالیا. من حتی اینتر را نیز در ماجرای جذب سوارز كم‌شانس نمی‌دانم.

 

این روزها همه از كولوسفسكی حرف می‌زنند؛ آیا به درخشش او در یووه می‌توان امید داشت؟

 

چراكه نه؛ او می‌تواند به یكی از ستارگان یوونتوس تبدیل شود.

 

با تشكر از Quintiliano Giampietro

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: